Alles wat uw kerk nodig heeft

Op de Kerkenbeurs komt u in contact met bedrijven die ervaring hebben met kerken en wat jullie wensen en behoeften zijn. Daarnaast leert u anderen kennen met dezelfde vragen en uitdagingen voor hun kerken. Want je ontmoet elkaar op de Kerkenbeurs!

Beursinformatie

De Kerkenbeurs is voor iedereen die betrokken is bij het beheer en bestuur binnen een kerk. Ook voor geluidsteams, bouwcommissies, communicatieteams enzovoort.
Naast een beursvloer vol deskundige bedrijven hebben we een interessant programma samengesteld met presentaties, mini-seminars en workshops over actuele onderwerpen.

Presentaties

Vergroot uw kennis tijdens de praktische workshops en presentaties door deskundigen over actuele zaken.

Bezoekinformatie

Alles wat u wilt weten over de locatie, data, openingstijden en het bestellen van uw entreebewijs.

Entreebewijs

Direct een entreebewijs bestellen? Klik op onderstaande link om naar de ticketmodule te gaan.

Energie besparen en duurzaamheid

Warmtepompen, cv-installaties, infrarood verwarming, isolatie en deskundig advies. Als het gaat om energiebeheer is alles te vinden op de Kerkenbeurs.

De kerk heeft de toekomst!

De secularisatie en de vergrijzing zorgen ervoor dat het aantal kerkgangers terugloopt. Toch zijn er veel mogelijkheden voor andersoortig kerkgebruik.

Inrichting en interieur: eisen en wensen veranderen

Tijdens de Kerkenbeurs is er veel aandacht voor interieurdesign, inrichting, verlichting en alles wat daarmee te maken heeft.

Beeld, Geluid & KerkTV: altijd actueel!

Als er iets de laatste jaren belangrijk geworden -of eigenlijk: gebleven- is, dan is het wel beeld, geluid en kerktelevisie.

En verder op de Kerkenbeurs...

Kijk welke onderwerpen er nog meer aan bod komen op de beursvloer en in het programma.

Bezoekers vertellen

“Ik heb alle edities van Kerkenbeurs bezocht, al was het alleen maar om op de hoogte te blijven.”

“De Kerkenbeurs geeft ons ideeën en inzicht in de mogelijkheden bij onze verbouwing.”

Koster resp. kerkrentmeester
Hattem / Gouda
Off
Bezoekers over de Kerkenbeurs
Hoofdthema: Duurzaamheid

Iedereen moet verduurzamen; particulieren en bedrijven. Maar het is ook een belangrijk thema voor kerken. Van isolatie tot zonnepanelen, van verwarmen tot besparen op energie. En uiteraard gaat duurzaamheid ook over alle andere thema's op de Kerkenbeurs. Tijdens de beurs zijn er verschillende seminars en exposanten die je op weg helpen met duurzaamheid in de kerk.

Off
Uitgelicht uit het programma
Energieverbuik

In hoog tempo is in de afgelopen paar jaar energiebeheer en -besparing voor de meeste kreken een flinke hoofdbreker geworden! Of uw kerkgebouw nu oud of redelijk nieuw is, groot of klein, er is meestal veel mogelijk om comfort te verbeteren en kosten te besparen.

Beeld & Geluid

Uit onze laatste bezoekersenquête blijkt opnieuw dat beeld, geluid, akoestiek en kerktelevisie nog steeds aandachtspunt nummer één zijn voor kerken. De techniek ontwikkelt zich razendsnel, tijdens presentaties en in stands wordt je net zo snel bijgepraat.

Interieur & Inrichting

Uitstraling, zitcomfort en gebruiksgemak spelen een steeds grotere rol in de kerk. Door veranderende wensen van kerkgangers, maar zeker ook doordat er steeds vaker ook anderen gebruik maken van het kerkgebouw. En bovendien, het oog wil ook wat!

Bouw, Onderhoud, Restauratie

Rustig in kerkenland? Zeker niet! Er wordt volop verbouwd, onderhouden en gerepareerd, gerestaureerd. Die ervaring en expertise zie je terug op de beurs. Bij de exposanten, maar ook in presentaties van kerkelijke bouwcommissies en andere ervaringsdeskundigen!

U bent van harte welkom op de vakbeurs voor heel kerkelijk Nederland!