cover-km2020-4-nws

Het concept van de Kerkenbeurs is bedacht door Marco van de Wetering, directeur en eigenaar van Helderblauw bv. In 2008 werd de beurs gelanceerd onder de naam 'Kerk & Gemeente', aanvankelijk in samenwerking met een collega bedrijf. Na een tijdelijk afscheid in 2011 nam Helderblauw in 2014 de beurs weer over van de voormalige compagnon. In 2015 nam Helderblauw eveneens de Kerkenbeurs Noord-Nederland over van Alfred Knorr Communicatie, korte tijd later gevolgd door de beurs Kerk & Monument in Goes.

In 2015 organiseerde Helderblauw een zeer succesvolle editie van Kerk & Gemeente met een bezoekersstijging van ongeveer 50%. De eerste editie van Kerk & Gemeente Noord die wij organiseerden in Drachten, trok zelfs ruim 80% meer bezoekers dan bij de vorige editie onder onze voorgangers. Een kerkenbeurs organiseren is een vak dat veel fijngevoeligheid en gedegen marktkennis vergt!

In september 2016 volgt de naamswijziging van Kerk & Gemeente naar Kerkenbeurs. De edities in Utrecht heten voortaan Kerkenbeurs Nederland, dit betreft de landelijke editie. De regionale Kerkenbeurzen heten voortaan Kerkenbeurs Noord en Kerkenbeurs Zuid. De naam 'Kerkenbeurs' sluit beter aan bij wat de beurs is: een facilitaire vakbeurs voor kerken. De naam is daardoor beter herkenbaar voor kerken uit alle denominaties.

Onze exposanten en bezoekers kunnen van ons verwachten dat wij -als vanouds- vol passie en toewijding blijven gaan voor goede en relevante edities van de Kerkenbeurs. Onze gedegen kennis van de markt staat daarvoor garant!

Helderblauw bv is lid van de Nederlandse Vereniging van Beursorganisatoren (NVBO).

Vakblad

Helderblauw is ook uitgever van Kerkmagazine, facilitair vakblad voor beheerders en bestuurders van kerken. Dit magazine wordt viermaal per jaar verzonden naar alle kerken in Nederland.

Website

Speciaal voor beheerders en bestuurders van kerken is er een website met actueel nieuws, tips, informatie en achtergronden: Kerken.nl. Deze website is een verlengstuk van Kerkmagazine.

U bent van harte welkom op de vakbeurs voor heel kerkelijk Nederland!